Supă deasă de rădăcinoase cu spanac și paste integrale

Rețete

Supele de legume sunt preparate care se digeră ușor dacă sunt gătite corect, dacă nu conțin prea mult lichid și dacă sunt asociate corespunzător la mesele noastre.

Supele de legume sunt recomandate persoanelor în convalescență, precum și în cure de slăbire sau detoxifiere. De asemenea, persoanelor care au suferit o intervenție chirurgicală, pentru a face trecerea la alimentația solidă și pentru reluarea tranzitului.

Recent, o doamnă care a suferit de cancer de colon ne-a mărturisit că primele alimente pe care a putut să le consume după intervenția chirurgicală au fost supele de legume și supele de verdețuri (spanac, urzici, ștevie, salată) și alimentele moi, destul de lichide.

Din păcate, supele tradiționale românești, conțin prea mult lichid și prea puține legume iar pe deasupra bietele ingrediente sunt și fierte excesiv, astfel încât se pierd toate elementele nutritive. Prin fierberea legumelor în apă, oricum se pierd circa 60 – 70% dintre vitamine și minerale, dar prin fierberea îndelungată se vor pierde chiar toate.

În general, supele pot fi foarte bine înlocuite cu legume la abur însoțite de un sos vegatal (prin această metodă, se păstrează mare parte din nutrienți), dar sunt perioade, atât în an (în special iarna), cât și în viața unui om (convalescență) când o supă călduță, la temperatura corpului, bine pregătită, aduce beneficii sănătății.

De asemenea, trebuie să ținem cont și de faptul că suntem foarte diferiți, nu avem preferințe alimentare și nici toleranțe alimentare trase la indigo. Sunt persoane pe care supele le balonează, dar sunt și persoane a căror digestie este ajutată de o supă călduță.

Aveți în vedere și faptul că mult lichid introdus în stomac în timpul mesei încetinește digestia, deoarece în timpul în care lichidul este absorbit alimentele ”staționează” în stomac, neputând continua procesul de digestie, iar acest lucru favorizează fermentație, fermentația favorizează inflamație și astfel, treptat, pe nesimțite, se instalează boala. Un alt aspect al consumului de supe este și faptul că acestea dau o aparentă senzație de sațietate (te saturi repede) și adesea, fie consumăm mai puțin din felul principal (care este cel mai important din punct de vedere energetic), fie nu-l mai putem consuma deloc.

Pentru iubitorii de supe, o recomandare ar fi ca acestea să fie consumate la masa de seară (care trebuie să fie o masă ușoară) ora 18.00 – 18.30, iar dacă se consumă la masa de prânz, înainte de felul principal, să fie o porție moderată, cu zeamă puțină, și nu o porție foarte consistentă, așa cum se obișnuiește.

IMG_5601

Ingrediente supă de legume cu spanac

rădăcinoase (cartof, țelină rădăcină, pătrunjel rădăcină, păstârnac, morcov) – proporții egale sau după gustul și posiblitățile dumneavoastră

praz

puțină ceapă

ardei gras (diferite culori)

spanac (proaspăt sau congelat)

pătrunjel verde

Adăugăm rădăcinoasele, tăiate după preferință, în vasul cu apă care fierbe. Cantitatea de apă va fi doar cât să acopere legumele cu două degete. La jumătatea timpului de fierbere se adaugă și ceapa, iar aproape de  final prazul tăiat rondele.  O dată cu prazul (aproape de final) putem pune și ceva paste integrale (noi am folosit niște spachete pe care le-am rupt în bucăți de 2 -3 cm). Spanacul se adaugă ultimul, apoi oprim focul. Lăsăm supa să se răcească. Ideal ar fi s-o răcim brusc pentru a nu favoriza dezvoltarea anumitor bacterii, dar și pentru ca ea să-și păstreze aromele și a doua zi.

Când s-a răcit potrivim de sare, iar când servim punem în farfurie câteva picături de ulei de măsline, puțin ardei gras roșu și mult pătrunjel.

Este EXCLUSĂ folosirea potențiatorilor de gust de tip Vegeta sau Delikat. Nu uitați, gusturile pot fi educate și schimbate, în beneficiul sănătății noastre. Dacă legumele nu sunt fierte ore întregi, ci doar timpul minim necesar (de obicei 20, maxim 30 min), acestea au gust și aromă foarte plăcute. Simțiți nevoia să adăugați potențiatori fie pentru că fierbeți prea mult preparatele, fie pentru că v-ați obișnuit așa și nu realizați efectele negative ale acestora pe termen  mediu și lung. Ce ziceți de niște mici schimbări? 🙂

IMG_5600

IMG_5599

IMG_5597

IMPORTANT: Puteți prelua orice rețetă sau informație de pe acest site, cu rugămintea de-a menționa corect sursa: www.alimentatiaoptima.ro. Dacă ne mai și anunțați printr-un E-mail că doriți să preluați rețeta, atunci putem deveni chiar prieteni. :)

By   -   Dec 11, 2014   -   1 Comment
YOU MIGHT ALSO LIKE
1 Comment