Lintea conține 90% din doza zilnică recomandată (DZR) de fier (Fe) și este bogată în proteine de calitate superioară

Rețete

Lintea este un aliment din categoria leguminoase, foarte concentrat, conținând cca 28% proteine și doar 11,2% apă. Lintea ne furnizează 338 kcal/100 gr, fiind o sursă de energie remarcabilă.

Iată compoziția lintei pentru 100 gr de produs crud (linte uscată): principalii nutrienți.

Compoziție Valoare Observații
Energie 338 kcal
Proteine 28,1 gr 53% din DZR
Glucide 26,6 gr
Lipide 0,960 gr
Fibre 30,5 gr 125% din DZR
Vitamina B1 0,475 mg 32% din DZR
Vitamina B2 0,245 mg
Vitamina B6 0, 535 mg 27% din DZR
FOLAȚI 433 µg 216% din DZR
MAGNEZIU 107 mg 31% din DZR
FIER 9,02 mg 90% din DZR
POTASIU 905 mg 45% din DZR
ZINC 3,61 mg 24% din DZR
CUPRU 0,852 mg 57%din DZR

Dr. George D. Pamplona-Roger ne spune în cartea ”Sănătate prin alimentație” că:

”100 gr de linte crudă (suficientă pentru a prepara o porție mare sau două mici) îndeplinesc majoritatea sau chiar toate nevoile nutriționale ale unui bărbat adult.”

Lipsesc sau sunt în cantitate neglijabilă în linte: acizii grași polinesaturați deoarece conținutul în grăsimi al lintei este extrem de mic (sub 1%), provitamina A, vitaminele B12, C și E, precum și calciul.

Important: Fierul și folații (factori vitaminici din grupul B) sunt foarte importanți în special pentru femeile tinere și pentru cele care plănuiesc să rămână însărcinate.

IMG_5732crop

Iată câteva rețete cu linte:

– delicioasul pateu de linte, o rețetă specială Alimentația Optimă!

orez oriental pentru zilele în care te grăbești și nu poți să stai prea mult la bucătărie

salata à la russe cu linte verde și cremă de mazăre galbenă sau maioneză vegetală

Sursă: Informații sintetizate din cartea ”Sănătate prin alimentație” / Autor: Dr. George D. Pamplona-Roger

By   -   Dec 8, 2014   -   3 Comments
YOU MIGHT ALSO LIKE
3 Comments