Câteva recomandări pentru masa de Crăciun

Rețete

Persoanele care au o alimentație omnivoră, bogată în alimente de origine animală, vor avea o masă de Crăciun foarte calorică și foarte greu digerabilă.

Dorim să venim în întâmpinarea dumnealor cu câteva recomandări pentru a-i ajuta să se bucure de bucatele pe care le-au pregătit, cu riscuri cât mai mici pentru sănătate.

1. Cu cel puțin o jumătate de oră înainte de masă, hidratați-vă! Beți apă plată simplă, la temperatura corpului. Astfel vă asigurați că nu vi se va face sete în timpul mesei și nu veți fi nevoit să beți apă la masă. Prea mult lichid amestecat cu hrana solidă va întârzia digestia. De ce? Pentru că în timpul în care se absoarbe lichidul din stomac, hrana solidă va trebui să staționeze în acel lichid, neputând să fie antrenată în procesul de digestie. Iar acest lucru poate genera fermentație, putrefacție și inflamație.

2. Începeți masa cu o porție zdravănă de crudități (spre exemplu: o salată de rădăcinoase stropită cu ulei de măsline și suc proaspăt de lămâie). Acest lucru vă ajută în două direcții: în primul rând contribuie la o bună digestie, iar în al doilea rând vă dă o ușoară senzație de sațietate și vă ajută să mâncați mai puțin din alimentele nesănătoase, grele.

3. Sarmalele vă recomandăm să le consumați cu tot cu frunza de varză în care sunt împachetate, aceasta fiind bogată în fibre. (Sperăm că gospodinele care folosesc varză murată au desărat frunzele de varză.) Vă reamintim că în carne nu există nici urmă de fibră și carnea este alimentul cel mai constipant posibil!

4. Însoțiți sărmăluțele de mămăliguță (din mălai integral) sau de pâine intermediară sau integrală. Din aceeași rațiune: necesarul de fibre pentru a ajuta stomacul să digere carnea. Consumați pâine în cantități moderate. 🙂

5. Pregătiți friptura cât mai dietetic cu putință (Dacă alegeți grătarul, aveți grijă să nu o ardeți! – arsura care se formează pe grătar este cancerigenă, dar nu o lăsați nici ”în sânge”).

6. Însoțiți friptura neapărat de o salată verde cu zeamă de lămâie (nu uităm de fibre, da?) și/sau de sosul nostru miraculos de USTUROI + PĂTRUNJEL. Consumați din belșug acest sos, în această combinație, pătrunjel și usturoi.

7. Asociați friptura cu legume la abur (ce spuneți de broccoli?). 

8. Dacă vă știți că aveți probleme cu stomacul, înainte de masa cea mai bogată, (cu 15 minute înainte) luați o linguriță sau lingură de ulei extravirgin de măsline. De asemenea, cu o jumătate de oră înainte de masă vă puteți face și un suc de varză crudă pentru protecția stomacului.

9. Evitați consumul exagerat de lichide în timpul mesei sau imediat după masă. Am explicat la punctul 1. de ce. Vor întârzia mult digestia, vă veți balona, vă vor durea stomacul și/sau burta, iar sărbătoarea nu poate fi sărbătoare dacă veți avea aceste stări neplăcute. Puteți să consumați lichide la 1,5 – 2 ore după masă.

10. Beți între mese ceai digestiv, ușor călduț, neîndulcit sau ceai de mușețel.

11. Lăsați să treacă 5 – 6 ore între mese. Dați timp organelor digestive să proceseze hrana consumată și stomacului puțină odihnă. 

12. Fiți moderat! Gustați foarte puțin din toate preparatele, dar algeți-vă două feluri pe care să le serviți, dar nici acestea în cantități exagerate.

13. A doua zi de Crăciun, la trezire, beți un pahar mare de apă călduță cu zeama de la jumătate de lămâie, iar la o jumătate de oră, luați o masă de fructe. Doar fructe. Apoi serviți micul dejun obișnuit (la o oră după fructe). Ajutați astfel corpul să elimine toxinele, vă luați o doză sănătoasă de vitamina C, preveniți creșterea și multiplicarea bacteriilor patogene, vă ajutați ficatul, vă bucurați pielea și multe alte beneficii… Acesta ar trebui să devină un obicei zilnic, dar cu atât mai mult în perioadele în care consumați alimente greu de digerat.

Să vă fie Crăciunul un prilej de bucurie sfântă!

nVriArE

Sursă foto: aici

 

By   -   Dec 24, 2014   -   0 Comment
YOU MIGHT ALSO LIKE